Onze predikant Onze predikant
Predikant Elzo Bijl.

Ik ben in 1962 in Rotterdam geboren, en ben altijd een Rotterdammer gebleven. Door het werk van mijn vader, die ook dominee was, heb ik in mijn jeugd in Oost-Groningen, Drenthe en de Hoeksche Waard gewoond. In 1982 ben ik aan de Theologische Universiteit Kampen begonnen met theologiestudie. Later, in 1986, ben ik mijn leermeester Gerben Heitink gevolgd naar de Vrije Universiteit Amsterdam om daar mijn doctoraalstudie af te ronden. Tijdens mijn studie ben ik een paar jaar vrijwilliger geweest in De Pauluskerk in Rotterdam bij dominee Hans Visser, die zich inzette voor daklozen en druggebruikers. Na mijn studie ben ik een jaar verpleeghuispastor geweest in Zeeland en Rotterdam. Mijn eerste kerkelijke gemeente kwam in 1990 in De Lier in het Westland. Daarna kwamen Hellevoetsluis en Rotterdam-IJsselmonde. In 2011 mocht ik naast Rotterdam-IJsselmonde ook predikant worden in Heinenoord, waar ik nog altijd met heel veel plezier dominee mag zijn. Op 1 november 2015 mocht ik naast Heinenoord ook predikant worden in de Hoeksteenkerk in Numansdorp. Altijd heb ik zielzorg voor mensen, zowel in persoonlijke aandacht als in prediking, het belangrijkste gevonden. Hoe mensen geraakt worden door wat hen overkomt, en ook hoe ze geraakt worden door hun persoonlijk geloof of ongeloof heeft altijd mijn warme aandacht gehad. In de kerk, en daarbuiten ook trouwens, gaat het om eerbied, warme aandacht en zorg voor elkaar. Zo versta ik in ieder geval de woorden van Jezus. Dat is op momenten ingewikkeld genoeg met wat er op mensen allemaal los kan stormen, maar evengoed is dat wat mij betreft de essentie van met elkaar samen kerk zijn.  Weet u altijd welkom om met mij contact op te nemen.

Hartelijke groeten van Elzo Bijl
e-mail: predikant@gereformeerdekerkheinenoord.nl