ZWO nieuws april 2020 ZWO nieuws april 2020

ZWO nieuws 4/2020
Onze kerk in actie tegen kinderarbeid

Sinds 2018 zetten wij ons als Petrakerk in voor “Kinderen in de knel”.

In deze Corona-tijd worden de inkomsten voor dit zo belangrijke werk minder. Kinderen zijn de toekomst, wereldwijd.
Gezonde kinderen die niet hoeven te werken maar een opleiding doen. Kinderen die beschermd moeten worden tegen ziektes en onrecht.
Wij zetten ons in voor Kinderen in de knel, ook in deze corona-tijd. Doet u mee?
Ook nu is er een filmpje op deze website te zien over dit belangrijke werk van Kerk in Actie.
Opvang en scholing van kwetsbare kinderen - Rwanda
Mwana Ukundwa is een organisatie die zich inzet voor de vele kwetsbare kinderen in Rwanda. Mwana Ukundwa zoekt opvangfamilies voor kinderen die er alleen voor staan, regelt scholing, begeleidt eenoudergezinnen en gezinnen met huiselijk geweld.
Mwana Ukundwa heeft inmiddels drie vestigingen (in Kigali, Butare en Kibuye) waar totaal er zo’n 2.400 kinderen en hun (opvang)gezinnen begeleid worden. Het is de enige Rwandese organisatie, die voorlichting over hiv/aids geeft aan jonge kinderen.
Rwanda telt bijna 230.000 weeskinderen. Tijdens de oprichting in 1995 waren kinderen vooral wees door de genocide. Tegenwoordig zijn de meesten wees door aids. Mwana Ukundwa besteedt daarom veel aandacht aan aidsvoorlichting. De medewerkers geven voorlichting over hiv/aids aan de leraren en leerlingen van de vijf betrokken scholen, districtsbestuurders en predikanten. De organisatie heeft boekjes uitgebracht over huiselijk- en seksueel geweld. Ook organiseert men seminars over allerlei thema's.
U kunt uw bijdrage aan ons Petrakerk-project over maken op rekeningnummer NL73RABO0351134085 (o.v.v. Zending)

Joke Piket (ZWO-commissie)

Je zult maar ter wereld komen met....